Nissan

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum NISSAN Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:21
Temat postu:

Problem z parownikiem przy LPG


Witam.
Mam problem z parownikiem w Lanosie.
Od ok. pół roku przy prędkości powyżej 120km/h po ok 5-10 minutach parownik odmawiał posłuszeństwa (zamarza). Nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ sporadycznie korzystałem z autostrady, a jeżeli już korzystałem to jechałem max 110km/h ( do domu mam ok 100km autostradą więc czas przejazdu niespecjalnie mi się wydłużył). Od dwóch tygodni samochód kompletnie mi nie odpala na gazie ( na początku zapalał, po przejechaniu paru km, zgaszeniu i ponownemu odpaleniu już odmawiał posłuszeństwa). Aktualnie śmiga mi tylko na benzynie. Myślę o wymianie parownika ale chciałbym się zwrócić z prośbą o pomoc w doborze odpowiedniego.
Lanos 1.5 16v 100KM, aktualnie założony parownik jest do 100 KM

http://allegro.pl/parownik-tomasetto-100hp-mod-at-07-z-filtrem-i5075424784.html
Myślałem nad takim lub do 140 KM
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 18:57
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Witam.
Skoro zamarza to znaczy, że nie ma obiegu grzewczego. Obieg grzewczy brany jest z obiegu ogrzewania kabiny i wątpliwe jest aby była to wina samego parownika. Na początek sprawdziłbym, czy nie jest on zapowietrzony...

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 20:37
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


A jest możliwość, żeby sprawdzić to samemu?
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Pią 11 Wrz 2015, 22:37
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Kiedy ostatnio czyszczony był parownik? Zestaw naprawczy parownika niewiele kosztuje. Mogą być stwardniałe membrany. Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.

Temat przenoszę do działu gazowego.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Keram2504 napisał:
Decydując sie na zakup parownika wybrałbym ten o większej mocy.


Dlaczego o większej? Spotykam się z różnymi opiniami na ten temat.

Był czyszczony ok 1,5 roku temu jeżeli mnie pamięć nie myli.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 14:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sob 12 Wrz 2015, 22:07
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Zauważ że Twoja bryka jak podajesz ma 100 Kucy i parownik też masz do 100 KM. Wartości tu są graniczne. Zalecenia gazowe mówią o około 30 % zapasu.
Cytat:
Niewłaściwie pod względem wydajności dobrany reduktor przy wysokich obciążeniach silnika może się wychłodzić w stopniu uniemożliwiającym jego dalszą pracę (ulega oszronieniu i nie jest w stanie odparowywać paliwa).

Cytat:
Przy doborze reduktora do danej jednostki napędowej należy uwzględnić zapas mocy na reduktorze. Nieprawidłowy dobór urządzenia skutkuje nierównomierną pracą silnika.

Teksty zerżnąłem z;
http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Reduktory-w-gazowych-ukladach-zasilania,artykul,5886.html
http://autogaz-journal.pl/porady/reduktory-w-instalacjach-lpg
Przeczytaj zacytowane linki. Jest mowa też że membrany wytrzymują przeważnie 60 tkm. Chociaż jak mało jeździsz to też z upływem czasu guma twardnieje i w tym wypadku nie trzymałbym sie tego pewnika.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 14 Wrz 2015, 17:10
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.
Co do membran - jeśli są stare to faktycznie mogą być problemy z utrzymaniem ciśnienia oraz dawkowaniem LPG, ale od tego nie powinien zamarzać parownik... Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Socha22

Czytelnik



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Deawoo lanos, sedan, 1.5 16v, 99
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Wrz 2015, 14:48
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Problem z parownikiem przy LPG


Grzybeq napisał:
Jak sprawdzić - jak masz rozgrzany silnik i zasilasz go benzyną - powinien być gorący (tak jak silnik). W momencie przełączenia na gaz - powinien nadal zostać gorący (wiadomo, że temperatura trochę spadnie możliwe, że nawet o jakieś 10'C, ale w końcu przy silniku o temp. 80' to i tak będzie gorący). Jeśli zaczyna się oszraniać, to nie ma obiegu grzania i od tego bym zaczął.


Po przełączeniu na gaz od razu mi gaśnie Smile

Finalnie okazało się, że jest tylko walnięta cewka w elektrozaworze wiec całość do wymiany Smile
Jak na razie działa bez zarzutu.
Dzieki wszystkim za pomoc
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum NISSAN Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja


NissanQashqai

59 300

2015r.

154 795 km

podkarpackie

NissanQASHQAI+2

39 900

2013r.

220 158 km

mazowieckie

NissanQashqai

39 900

2012r.

199 000 km

śląskie

NissanQashqai

37 900

2011r.

209 000 km

śląskie

NissanQashqai

39 900

2010r.

178 826 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System