Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice/Cieszyn Posiadane auto: Primera P10 1.6 16V SLX '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Mar 2012, 21:56
Temat postu:
Primera P10 1.6 16V gaśnie na lpg, niska moc, falują obroty
Witam!
Piszę pierwszy raz na tym forum więc się witam. Jest sporo podobnych tematów, ale nie widzę dokładnie tych samych objawów.
W zeszłą środę kupiłem Primerę P10 1.6 16V SLX '95 z gazem Tomasetto (chyba tak się nazywa:) II generacji z 2006 roku. Z autkiem mam mały problem - gaśnie na gazie na wolnych obrotach, gdy jest zimny, a gdy jest rozgrzany, to na wolnych obrotach zdarzają mu się takie długie serie raz za niskich obrotów - ok 4.5-5tys, a potem 7-8tys. Gdy dostaje tych niskich - wiadomo dławi się i drży, a czasem dojeżdżając do skrzyżowania - gaśnie. Na benzynie auto zachowuje się normalnie, choć wolne obroty oscylują w granicach 750tys - może zbyt niskie? Byłem z autkiem u gazownika - zmienił filtr gazu i ustawił wszystko, dokręcił i usunął luzy i szczeliny w obudowie filtru powietrza, ale niestety wciąż pozostały te same objawy. Dolot powietrza mam ucięty mniej więcej w połowie - nie wiem jak szedł wcześniej, ale wiem, że takie patenty się stosuje przy gasnących wolnych obrotach (ja kiedyś zastosowałem filtr stożkowy w Sienie 1.6 i problem ustąpił). Gazownik powiedział, że jeśli problem nie ustąpi - trzeba zmienić reduktor - 350zł z robotą, bo podobno ktoś nieprawidłowo ustawiał na nim dawki - zepsuł coś(?). Czy to może być faktycznie reduktor, czy coś innego? Czy taka cena jest ok? Widziałem, że ceny reduktorów 150-350zł na allegro, ale nie wiem ile jest roboty z podłączeniem i regulacją. Aha... Gdy auto stoi na luzie i włączę nawiew na 4 albo ogrzewanie tylnej szyby - obroty spadają na tyle nisko, że autko się prawie dusi - zarówno na benzynie, jak i na gazie.
Dodatkowo zauważyłem, że wóz jest stosunkowo słaby jak na tych swoich ok. 90-100KM - zarówno na gazie jak i benzynie. Wcześniej jeździłem Corollą E10 1.3 z gazem i była wyraźnie zrywniejsza i lepiej ciągneła pod górkę. Tutaj motor wydaje się być ogólnie zamulony. Gdy wciskam gaz do pewnego położenia, to czuję, że auto szybciej nie pójdzie, choć ma mnóstwo zapasu na przepustnicy - jakby taka "bańka" pod pedałem przyspieszenia. Jestem spokojnym kierowcą i nie oczekuję od tego auta cudów, ale zastanawiam się, czy wszystko z nią ok. Planuję wymienić świece i ewentualnie kable i zobaczyć co będzie. Blok silnika jest spocony, ale nie zauważyłem ubytków oleju (na dystansie 500km) pod korkiem wlewu oleju wygląda normalnie, więc przypuszczam, że to nie uszczelka pod głowicą. Może to coś innego? Czytałem, że te Primery bywają dość mułowate - prawda to? Generalnie w autku podczas jazdy po mieście trzeba trzymać je na niższych biegach niż w moich poprzednich wozach (nie wspominając o BMW e36, które także posiadam, ale to inna bajka).
A poza tym to bardzo komfortowe i duże auto. A żonie podoba się kolor. Jeśli uda mi się doprowadzić je do stanu "nie-gaśnięcia" i lekkiego odmulenia, to pewnie pośmigam nim trochę.
Ufff. To tyle na gorąco. Bardzo proszę o porady gdzie szukać przyczyn powyższego stanu rzeczy.
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Sob 10 Mar 2012, 22:39
Temat postu:
Re: ( Nissan Primera ) Primera P10 1.6 16V gaśnie na lpg, niska moc, falują obroty
prwdopodobnie - tak jak mowi gazownik- siedzi parownik. trzeba go wymienić. nie patrz na ceny z allegro- podjedz do gazownika i niech on zmieni i ustawi. możesz tez oddac parownik do regeneracji ale raczej mało opłacalna wersja- regeneracja kosztuje ok 200-250zl a nowy parownik kosztuje ok 250zl. przy wyborze trzeba tez patrzec na wydajność a nie na cene _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice/Cieszyn Posiadane auto: Primera P10 1.6 16V SLX '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Mar 2012, 12:14
Temat postu:
Re: ( Nissan Primera ) Primera P10 1.6 16V gaśnie na lpg, niska moc, falują obroty
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że kwestia teraz, żeby znaleźć dobrego i niedrogiego gazownika. Pomyślałem też nad blosem, ale wtedy i tak powinienem wymienić parownik?
Czy ten brak mocy i konieczność trzymania autka na niższych biegach to wynik padającego parownika, czy czegoś innego? A może ten typ tak ma? Na benzynie idzie praktycznie tak samo jak na gazie, różnica prawie niezauważalna.
---
Wyciągnąłem filtr powietrza i przejechałem się autkiem na benzynie 2km - nie kręciłem jej wyżej niż 3tys, bo była zimna, ale była wyraźnie zrywniejsza i mocniejsza niż wcześniej, czyli obstawiam faktycznie coś z gazem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Nissan Primera ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.