P 11 - silnik nie odpala, gaśnie, błędy czujników wału/wałka
Witam wszystkich.
Pisze z prośbą o radę, ponieważ nie wiem już co robić.
Mam Nissana Primerę P-11 lift z 2000, silnik 1.6 16V 78 kW, LPG. Przebieg 260 tysięcy. Auto ma problem z odpalaniem, ale opiszę, o co chodzi:
najpierw zapaliła się kontrolka "check". Auto paliło i jeździło, ale kiedy się rozgrzał, zwłaszcza po krótkich dystansach na mieście, potrafił zgasnąć w czasie jazdy, odpalał i od razu gasł lub w ogóle nie odpalał. Komputer pokazał "błąd czujnika położenia wału". Kupiłem czujnik firmy DELPHI, ale po wymianie było to samo (może samochód nie tolerował zamienników?)
Kupiłem więc używany z rozbiórki,ale oryginalny - problem ten sam, a nawet więcej, bo dodatkowo zaczął się pojawiać "błąd czujnika położenia wałka". Kupiłem następny czujnik z rozbiórki - bez zmian. Po wysłuchaniu "tych, co się znają", wymieniłem łańcuch rozrządu, który tez odpowiada za zapłon. Był wyciągnięty na maxa - to fakt, ale problem nie zniknął. Teraz wymieniłem nawet komputer - dalej to samo. Nawet nie odpala, a jak odpali to po rozgrzaniu się samoczynnie gaśnie. O kosztach nawet nie wspomnę.
NIE WIEM CO ROBIĆ - pomóżcie dobrzy ludzie,bo chyba SPALĘ ten samochód gdzieś na łące.
Witam,
mój nissan (1.8 2000r po lifcie) chodził idealnie do momentu awarii. Stojąc na zapalonym silniku zgasł i od tamtej pory nie daje się odpalić. Pierwszy mechanik z komputerem diagnostycznym stwierdził błąd czujnika położenia wału korbowego. Kupiłem zamiennik DELPHI, nic nie dało.
Drugi mechanik z innym oprogramowaniem stwierdził to samo, zalecił kupno oryginalnego czujnika używki z demobilu.
Rezultat ten sam. Nie pali. Wcześniej stwierdziłem brak iskry. Pompa paliwowa ponoć chodzi. Chociaż świece suche.
Sam zdjąłem pokrywę zaworów żeby obejrzeć łańcuch rozrządu. Wg mnie jest napięty, ale odcinek miedzy kołami wałków rozrządu może nie być miarodajny. Przebieg 140 000.
Oddałem auto drugiemu mechanikowi, w okolicy tylko on raczej potrafił by naprawić elektroniczne awarie. Po głębszej analizie stwierdził sterownik silnika. Wyklucza awarię IMO.
Ktoś miał podobny problem? Czy aby wymienić ECU należy to zrobić z zestawem IMO + stacyjka? Mało takich zestawów jest na rynku.
Zna ktoś mechanika do którego mógłbym wysłać komputer do sprawdzenia??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Nissan Primera ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.