Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzów Wlkp. Posiadane auto: Nissan Primera P12
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Lip 2009, 14:50
Temat postu:
[P12] Duży pobór oleju po wymianie zaworów
Witam. Posiadan Nissana Primere P12 2002 rok z silnikiem 1,8 16V. Samochód aktualnie ma przejechane 137 tys przy 40 tys. Została zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa bez lubryfikatora. Tydzień temu przy przebiegu 135 tys zapalił się check, mechanik stwierdził, że zawór jest najprawdopodobniej wypalony .Do instalacji został dodany lubrifikator i zawory zostały wymienione. Dotychczas na 15 tys przejechane dolewałem litr oleju, po wymianie zaworów i dodatkowo uszczelniaczy stała się tragedia.. dolewam litr na 600-700km. Silnik pracuje równo, cicho, ma moc, nie dymi po porannym uruchomieniu. Co jest przyczyną takiego zużycia oleju? Prosze o pomoc, pozdrawiam.
Dołączył: 11 Mar 2007 Posty: 102 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Fabia; Seicento; Octavia 1,9 Tdi; Siena
Piwa: 6/0
Wysłany: Pon 27 Lip 2009, 19:28
Temat postu:
Re: ( Nissan Primera ) [P12] Duży pobór oleju po wymianie zaworów
Wymiana zaworów POWINNA się wiązać ZAWSZE z kompletną regeneracją głowicy. Firmy, które robią to DOBRZE możesz w Polsce policzyć na palcach. Trzeba się do nich zapisywać. Wraz z zregenerowaną głowicą, otrzymujesz od nich pełną dokumentację przeprowadzonych prac + 24-ro miesięczną gwarancję.
Ocenę pozostawiam Tobie.
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kutno Posiadane auto: Nissan Primera P12
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Maj 2014, 22:26
Temat postu:
P12 bierze olej...
Witam Kolegów. Moje doświadczenie z pożeraniem przez P12 oleju są podobne. Kupiłem Primerkę P12 1,8 16V rok 2006. Sprowadzona, przebieg 87 tyś. Ponieważ rozrządu się tu prawie nie tyka, pojechałem zmienić olej, paski ( bo trochę głośne były) i miałem nadzieję że wsiadam i jeżdżę... Jak polecił mi mój znajomy Mechanik, po 3-4 dniach zajrzałem jaki jest stan oleju i ... zgroza ! Bagnet suchutki ! Dolałem do stanu i po 300-400 km to samo. A niby nie kopcił. Co jakiś czas CHECK Engin, po sprawdzeniu - błąd sondy lambda. Pierwszej. Była czarna jak smoła. Postanowiliśmy zmienić uszczelniacze trzonków zaworów. Aha przy okazji, po drodze wyczyściliśmy katalizatory bo od chlania oleju spaliny zasyfiły je tak, że autko nie miało wcale mocy. Uszczelniacze niestety nie wyglądały źle. Mając wszystko na wierzchu, spojrzeliśmy na pierścionki i...Wszystko jasne. KONIECZNA wymiana. Wyślizgane tuleje poddano honowaniu, pierścienie nowe i daj Boże tak dalej Wlewałem 1 L oleju na 500 km. Teraz po przejechanych 400 km nie ubyło ani grama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Nissan Primera ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.