Nissan

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) rodzaj emulacji sondy lambda



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum NISSAN Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek2831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 08 Wrz 2009, 10:00
Temat postu:

rodzaj emulacji sondy lambda


Witam.
Proszę szanownych forumowiczów o wypowiedzenie się w temacie jaką emulację sondy lambda stosować przy instalacjii II gen w sienie 1.6.
Jako, że walczę z tym fantem już długi czas podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Otóż tak chwalona przez gaziarzy emulacja na MASA nie jest najlepszym rozwiązaniem.Przynajmniej u mnie (sterownik elpigaz leonardo) ustawienie na masę powoduje,że emulator podaje do ECU napięcie stałe 0,02v czyli ECU odbiera to jako mieszankę bardzo ubogą i cały czas stara się ją wzbogacić.Jako że auto pracuje na LPG i w tym momencie odcięte ma wtryski to akurat dawką paliwa nie jest w stanie wzbogacić składu mieszanki ale jeżdząc tak zauważyłem że z czasem ECU sam w jakiś sobie wiadomy sposób to wzbogacenie przeprowadza powodując że nawet przy prawidłowo pracującej sondzie na lpg mieszanka jest jak wykazuje analizator sporo przebogacona.Dodatkowe objawy to samoistne wzrastanie obrotów,dławienie zwłaszcza przy ruszaniu.
Przecież ECU wariując może sterować również innymi elementami np.silnik krokowy na przepustnicy, którego otwarcie powoduje że zasysana jest dodatkowa ilość powietrza a tym samym zasysana większa dawka gazu więc chociażby stąd przebogacenie mieszanki.
Wnioski z takiej emulacji - auto dosyć mocne ale problemy z dławieniem,spalinami i obrotami.

Lepsze efekty daje zupełne odpięcie emulacji czyli wtedy ECU przechodzi w tryb awaryjny podstawiając stałe napięcie na sondzie.
Ogólnie mniej problemów , nie ma dławienia,rzadziej wzrastają obroty , lepszy skład spalin ale auto słabsze.

U mnie najlepiej sprawowało sie auto na emulacji FALA PROSTOKĄTNA na którą tak złorzeczą fachowcy.
Być może mapa benzynowa się rozjeżdza ale i tak jest chyba najmniej problemów , zresztą tak na zdrowy rozum czy lepiej żeby emulator dawał stałe napięcie 0.02v(emulacja masa) czy lepiej żeby leciała z emulatora sinusoida 0-1v(fala prostokątna)

Dziś ustawię na FALĘ z powrotem i gdyby były jakieś niepokojące objawy to dam znać a Was proszę o sprostowania jeżeli coś źle napisałem i opinie na temat emulacji która u Was najlepiej się sprawdza.
Powrót do góry
Krzysiek2831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Sro 09 Wrz 2009, 08:35
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) rodzaj emulacji sondy lambda


Potwierdzam , FALA PROSTOKĄTNA najlepiej się sprawdza u mnie.
Moc auta odzyskana i zero dodatkowych problemów.
Powrót do góry
motyl4

Stały Bywalec



Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 127
Skąd jesteś (miejscowość / region): BIŁGORAJ
Posiadane auto: citroen xsara picass 2hdi 2005r
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 09 Wrz 2009, 21:22
Temat postu:

LPG SIENA1.6


WITAM WŁASNIE U MNIE JEST PROBLEM DŁAWIENIA SIE SILNIKA PRZY RUSZANIU NA GAZIE TO JAK USTAWIC EMULACJE SONDY LAMBDA NA FALE PROSTOKĄTNA POZDRAWIAM
Powrót do góry
skype status
Krzysiek2831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:18
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) rodzaj emulacji sondy lambda


Jeżeli chodzi o dławienie przy ruszaniu to akurat sprawdziłbym czy nie ssa lewego powietrza ale emulacje radze przestawić bo przez złą też miałem problemy z dławieniem.
Sprawdziłem w książce obsługi sterownika leonardo i zalecana jest FALA a skoro producent tak podaje to dlaczego miałbym byc mądrzejszy od niego.
Nauczyłem się ,że grunt to jak najmniej kombinować bo przyczyna jest zawsze prostsza niż nam się wydaje:)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum NISSAN Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja


NissanQashqai

35 900

2012r.

205 000 km

mazowieckie

NissanMicra

6 900

2004r.

149 000 km

śląskie

NissanLeaf

84 000

2019r.

42 900 km

mazowieckie

NissanNote

13 999

2007r.

146 000 km

pomorskie

NissanNote

9 900

2006r.

270 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System