Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 08 Wrz 2009, 10:00
Temat postu:
rodzaj emulacji sondy lambda
Witam.
Proszę szanownych forumowiczów o wypowiedzenie się w temacie jaką emulację sondy lambda stosować przy instalacjii II gen w sienie 1.6.
Jako, że walczę z tym fantem już długi czas podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Otóż tak chwalona przez gaziarzy emulacja na MASA nie jest najlepszym rozwiązaniem.Przynajmniej u mnie (sterownik elpigaz leonardo) ustawienie na masę powoduje,że emulator podaje do ECU napięcie stałe 0,02v czyli ECU odbiera to jako mieszankę bardzo ubogą i cały czas stara się ją wzbogacić.Jako że auto pracuje na LPG i w tym momencie odcięte ma wtryski to akurat dawką paliwa nie jest w stanie wzbogacić składu mieszanki ale jeżdząc tak zauważyłem że z czasem ECU sam w jakiś sobie wiadomy sposób to wzbogacenie przeprowadza powodując że nawet przy prawidłowo pracującej sondzie na lpg mieszanka jest jak wykazuje analizator sporo przebogacona.Dodatkowe objawy to samoistne wzrastanie obrotów,dławienie zwłaszcza przy ruszaniu.
Przecież ECU wariując może sterować również innymi elementami np.silnik krokowy na przepustnicy, którego otwarcie powoduje że zasysana jest dodatkowa ilość powietrza a tym samym zasysana większa dawka gazu więc chociażby stąd przebogacenie mieszanki.
Wnioski z takiej emulacji - auto dosyć mocne ale problemy z dławieniem,spalinami i obrotami.
Lepsze efekty daje zupełne odpięcie emulacji czyli wtedy ECU przechodzi w tryb awaryjny podstawiając stałe napięcie na sondzie.
Ogólnie mniej problemów , nie ma dławienia,rzadziej wzrastają obroty , lepszy skład spalin ale auto słabsze.
U mnie najlepiej sprawowało sie auto na emulacji FALA PROSTOKĄTNA na którą tak złorzeczą fachowcy.
Być może mapa benzynowa się rozjeżdza ale i tak jest chyba najmniej problemów , zresztą tak na zdrowy rozum czy lepiej żeby emulator dawał stałe napięcie 0.02v(emulacja masa) czy lepiej żeby leciała z emulatora sinusoida 0-1v(fala prostokątna)
Dziś ustawię na FALĘ z powrotem i gdyby były jakieś niepokojące objawy to dam znać a Was proszę o sprostowania jeżeli coś źle napisałem i opinie na temat emulacji która u Was najlepiej się sprawdza.
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:18
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) rodzaj emulacji sondy lambda
Jeżeli chodzi o dławienie przy ruszaniu to akurat sprawdziłbym czy nie ssa lewego powietrza ale emulacje radze przestawić bo przez złą też miałem problemy z dławieniem.
Sprawdziłem w książce obsługi sterownika leonardo i zalecana jest FALA a skoro producent tak podaje to dlaczego miałbym byc mądrzejszy od niego.
Nauczyłem się ,że grunt to jak najmniej kombinować bo przyczyna jest zawsze prostsza niż nam się wydaje:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.